ویترین کیش
ویترین کیش
نخستین جلسه انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش و آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش

نخستین جلسه انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش و آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش

جلسه هفتگی انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با حضور آقایان قریب ، ابراهیمی ، حاتمی ، صفا ، کتابفروش ، نوری ، شیرازی منش ، عباسی ، مهدی‌پور ، تنها ، درسخوان ، خدادادی ، جرجانی ، حقیریان ، صباغیان ، شهابی ، اکباتانی و سرکار خانم خندانی و با دعوت از جناب آقای آهنگران سرپرست محترم سازمان منطقه آزاد کیش و هیئت همراه در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در دفتر انجمن برگزار گردید .

در ابتدای جلسه ، جناب آقای قریب ضمن عرض خیر مقدم خدمت حاضرین در جلسه و تبریک سال نو ، جابجایی در راس مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش را که در روزهای پایانی سال گذشته رخ داد ؛ مورد پرسش و انتقاد قرار دادند و بلاتکلیفی ادامه دار انتخاب مدیرعامل جدید سازمان را زیانبار توصیف کرده و به صلاح جزیره کیش ندانستند .

ایشان در ادامه به موضوع ” سفر های ارزان ” به کیش که در جلسه معارفه جناب آقای آهنگران توسط ایشان مطرح شده بود ؛ پرداختند و در ادامه تشکیل یک کارگروه متشکل از نمایندگانی از طرف فعالان بخش خصوصی جزیره کیش و نمایندگانی از طرف سازمان منطقه آزاد کیش با هدف ” مانع زدایی ” که شعار امسال و توصیه مقام معظم رهبری می باشد را موضوع دستور جلسه امروز معرفی کردند . ایشان در ادامه فرمایشات از حاضرین در جلسه خواستند نظرات کارشناسی خود را درباره این موضوعات در حضور جناب آقای آهنگران ، مطرح بفرمایند . ایشان سپس به معرفی انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش پرداختند و در ادامه شرح مختصری از فعالیت ها و اهداف این انجمن ، خدمت مهمانان گرامی بیان داشتند.

ایشان در ادامه با اشاره به دستور جلسه درباره ایده سفرهای ارزان ، از آقای دکتر آهنگران تقاضا مردند توضیحات بیشتری را خدمت حاضرین در جلسه ارائه نمایند . ایشان در پایان فرمایشات خود از نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی جزیره کیش درخواست کردند شرح مختصری از مسائل مشکلات حوزه فعالیت خود خدمت مهمانان عزیز ارائه دهند .سخنران اول جلسه جناب آقای صفا ، ضمن عرض خوش آمد به مهمانان عزیز شرح مختصری از نحوه شکل گیری جامعه هتلداران بیان داشتند و در ادامه به بیان مسائل و مشکلات حوزه مدیریتی خویش پرداختند .

از جمله موارد مطرح شده توسط ایشان وضعیت نابسامان خانه های شبانه ، مشکلات پیش روی هتل سازان برای تکمیل پروژه های خود و عدم حمایت ملموس و واقعی سازمان از جامعه هتلداران در عبور از بحران بیماری منحوس کرونا بود . بعد از ایشان جناب آقای شیرازی منش به نمایندگی از سندیکای صاحبان صنایع کیش به معرفی این تشکل پرداختند و در ادامه از وضعیت موجود حاکم در سازمان و انتظار و بلاتکلیفی مجموعه های تحت مدیریت به بهانه معرفی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش گله و انتقاد داشتند . بعد از آن جناب آقای عباسی ضمن معرفی جامعه کلوپ داران جزیره کیش خدمات ارائه شده توسط اعضای این تشکل را یکی از عوامل اصلی رضایتمندی گردشگران به جزیره کیش و از جذابیت‌های مهم این جزیره زیبا معرفی کردند .

ایشان در ادامه از وضعیت ناهنجار ارائه سوخت به اعضای جامعه کلوپ داران و همچنین وضعیت پیچیده اجاره بهای کلوپ های جزیره کیش را یکی از چندین و چند مشکل فعالیت در این حوزه برشمردند و در پایان از جناب آقای آهنگران درخواست کردند که در اولین فرصت در یک جلسه تخصصی ، میزبان اعضای جامعه کلوپ داران جزیره و شنوای مشکلات و مسائل کسب و کار این عزیزان باشد .بعد از فرمایشات ایشان جناب آقای درسخوان با معرفی جامعه مراکز پذیرایی کیش ، رستورانهای کیش را در کنار کلوپ های تفریحات دریایی دو عامل اصلی جذابیت سفر به جزیره کیش حتی در شرایط کرونا دانسته و در ادامه متذکر شدند رستورانهای کیش امروز برای ادامه حیات خود با کوهی از مسائل مشکلات دست و پنجه نرم می کنند .

از جمله تامین مواد خوراکی و غذایی مورد نیاز برای پخت و پز و ارایه سرویس مناسب بهگردشگران و رسیدگی فوری به وضعیت نابسامان اجاره‌بها از جمله مهمترین مشکلات در این حوزه می باشد . سپس جناب آقای خدادادی با بیان این موضوع که وضعیت فعالیت آژانس های گردشگری و مسافرتی در جزیره کیش چندان خوب و روبراه نیست ؛ از جناب آقای آهنگران درخواست کردند که مواردی از قبیل سامان دادن به کانترهای فرودگاه کیش ، وضعیت نابسامان بلیط هواپیما و همچنین مبارزه با دلالی مسافر را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند .بعد از از سخنان نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی جناب آقای دکتر نشان معاون محترم گردشگری سازمان ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جلسه همدلی و همراهی بدنه سازمان منطقه آزاد کیش را رمز موفقیت و تعالی جزیره کیش دانسته و از آمادگی کامل مجموعه گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش برای تعامل با فعالین این حوزه در جزیره کیش خبر دادند .

بعد از ایشان جناب آقای دکتر پورعلی ضمن ابراز خوشحالی و خشنودی از تشکیل این جلسه و تشکر از آقای قریب برای تشکیل این جلسه طی مطالبی به تلاش های شبانه روزی بخش خصوصی جزیره کیش در کمک به کادر بهداشت و درمان جزیره کیش و صیانت از پروتکل های بهداشتی و مساعدت های مالی و معنوی منظم به خصوص در ایام نوروز اشاره و مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام داشتند و در ادامه اذعان داشتند همکاری خالصانه ، بی شائبه و شبانه روزی بین سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی کیش در کنترل و مدیریت شیوع بیماری کرونا می‌تواند سرلوحه همکاری های بیشتر در دیگر حوزه‌ها مانند گردشگری باشد . سپس ، جناب آقای سلیمی معاون محترم سرمایه گذاری سازمان با تشکر از تشکیل این جلسه ضمن ارائه یک گزارش ، پاسخگوی برخی شبهات و پرسش‌های مطرح شده توسط حاضرین در جلسه منجمله بحث تعیین اجاره بهای موجرین سازمان بودند که با توضیحات مجدد برخی از حاضرین و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و نیز با تایید و حمایت جناب آقای آهنگران ، مقرر شد پیگیری های لازم صورت پذیرد و تصمیماتی از این دست بدون حضور نمایندگان بخش خصوصی اصطلاحاً پشت درهای بسته منعقد نگردد .

بعد از فرمایشات عزیزان ، جناب آقای آهنگران در بیانات خود عرض تبریک سال نو و همچنین تشکر از تشکیل این جلسه ، هدف اصلی خود را در سازمان منطقه آزاد کیش صیانت از حقوق حقه اهالی جزیره زیبای کیش و حمایت تمام قد از فعالیتهای صورت گرفته خرد و کلان توسط فعالین بخش خصوصی در جزیره زیبای کیش معرفی کردند . تلاش برای حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده ، واردات خودروهای برقی ، بهبود کیفیت خدمات شهری ، رفع ممنوعیت واردات خودرو و … از دیگر موضوعاتی بود که توسط ایشان به عنوان اهداف فعالیت های سازمان منطقه آزاد کیش در دوره سرپرستی ایشان مطرح گردید .

ایشان در ادامه با بیان این مطلب که بدون حمایت از بخش خصوصی جزیره کیش ، هیچکدام از فعایلت های سازمان منطقه آزاد کیش ، نتیجه و ثمری در پی نخواهد داشت ؛ از همه عزیزان حاضر در جلسه درخواست کردند هر نظر ، پیشنهاد ، انتقاد و ایده ای دارند ؛ بدون اتلاف وقت با ایشان و دیگر مدیران سازمان، در میان بگذارند .

در ادامه جلسه و بعد از فرمایشات ایشان حاضرین در جلسه یک به یک مثال مشکلات حوزه کسب و کار خود را مطرح و در ادامه نیز راهکارهایی برای حل این مشکلات ارائه کردند که جناب آقای آهنگران با صبوری و دقت فراوان به نظرات و فرمایشات حاضرین در جلسه گوش فرا دادند و برای حل و فصل مشکلات مطروحه در همان جلسه قول ها و دستوراتی صادر نمودند . از جمله دیگر مسائل مطرح شده در جلسه ، وضعیت نابسامان کارگران خارجی ، عدم همراهی ملموس و واقعی سازمان در دوران کرونا ، بروکراسی بسیار دست و پاگیر و زمانبر برای اخذ مجوزها ، نظارت بیشتر بر عملکرد مجموعه های تحت نظر خود ، توجه بیشتر به مفاد قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد و اجرای آن بدون امتیاز یا ارفاق به افراد و اشخاص خاص ، تعامل بیشتر و برگزاری جلسات منظم تر بین بدنه کارشناسی سازمان و نمایندگان بخش خصوصی در هر حوزه توجه بیشتر به تاریخ غنی جزیره کیش و حفظ شأن و منزلت افراد و اشخاصی که برای کیش خالصانه و مخلصانه زحمت کشیدند ؛ از جمله مواردی بود که توسط عزیزان حاضر در جلسه مطرح شد .

جناب آقای آهنگران نیزبعد از شنیدن تمام فرمایشات عزیزان یک به یک موارد و مسائل را مجدد مطرح از آن برای حل مسائل و مشکلات مطرح شده چاره‌جویی نمودند .

این جلسه در ساعت ۲۲ با ذکر یک صلوات به پایان رسید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.